Authentiek is nep

Mensen, organisaties, producten ‘moeten’ authentiek zijn. Dat zou onze geloofwaardigheid bevorderen.

Kennelijk zijn we gevoelig voor die eis. Maar wat is hij waard? Kunnen we wel authentiek zijn? Of zijn we altijd plagiators, bewust of onbewust.

Misschien kunnen we de term authentiek maar beter schrappen uit het adviesvocabulaire. Wat voor authentiek doorgaat is meestal nep.

Bron: Bert Pol. (2015). Authenticiteit is zelden wat het lijkt. Communicatievakblad C, 8, 26.

eu
,

Bert Pol in NRC: De EU als het volgende juk dat afgeworpen moet worden

/
Dat EU-landen in Oost-Europa dwars liggen is te begrijpen vanuit historisch-psychologisch perspectief. In deze NRC-gedragscolumn legt Bert Pol uit waarom.
pexels-photo-687811
, ,

Leuker hoeven we het niet te maken: de effectiviteit van serious persuasive games ontrafeld

/
Serious games zijn niet per definitie leuk. Maar waarom zijn ze zelfs minder effectief als ze wel leuk gemaakt worden? Lees het hier.