Authentiek is nep

Mensen, organisaties, producten ‘moeten’ authentiek zijn. Dat zou onze geloofwaardigheid bevorderen.

Kennelijk zijn we gevoelig voor die eis. Maar wat is hij waard? Kunnen we wel authentiek zijn? Of zijn we altijd plagiators, bewust of onbewust.

Misschien kunnen we de term authentiek maar beter schrappen uit het adviesvocabulaire. Wat voor authentiek doorgaat is meestal nep.

Bron: Bert Pol. (2015). Authenticiteit is zelden wat het lijkt. Communicatievakblad C, 8, 26.

20-fenchurch-street-architecture-business-34092
,

Bert Pol in NRC: De Franse revolutie heeft ook de begeerte bevrijd

/
Nederland windt zich massaal op over beloningen van topmanagers en bestuurders. Hoe dit komt? Bert Pol verklaart dit met een interessante theorie: die van de zogenoemde 'mimetische begeerte'.
studybieb
, ,

CIW, wat bedoelen ze daar mee?

/
Communicatiewetenschap kun je zowel aan de faculteit Sociale Wetenschappen als aan de faculteit Geesteswetenschappen volgen (waar het Communicatie- en Informatiewetenschappen heet). Zit er een verschil tussen beide studies? Bert Pol zocht het uit.