Authentiek is nep

Mensen, organisaties, producten ‘moeten’ authentiek zijn. Dat zou onze geloofwaardigheid bevorderen.

Kennelijk zijn we gevoelig voor die eis. Maar wat is hij waard? Kunnen we wel authentiek zijn? Of zijn we altijd plagiators, bewust of onbewust.

Misschien kunnen we de term authentiek maar beter schrappen uit het adviesvocabulaire. Wat voor authentiek doorgaat is meestal nep.

Bron: Bert Pol. (2015). Authenticiteit is zelden wat het lijkt. Communicatievakblad C, 8, 26.

customer-563967_960_720
, ,

Wat is dat toch: van buiten naar binnen denken?

/
'Van buiten naar binnen denken’ is een veelgehoorde kreet. Maar wat wordt daar precies mee bedoeld? En hoe moet je dat dan doen?
doors-1587329_960_720
, ,

Bert Pol in NRC: Met de zorgatlas op het werkplein - stop al die nieuwe termen

/
Nieuwe termen in de wereld van werk, welzijn en gezondheid werken vervreemdend en verhullend. Waarom gebruiken we ze?