Authentiek is nep

Mensen, organisaties, producten ‘moeten’ authentiek zijn. Dat zou onze geloofwaardigheid bevorderen.

Kennelijk zijn we gevoelig voor die eis. Maar wat is hij waard? Kunnen we wel authentiek zijn? Of zijn we altijd plagiators, bewust of onbewust.

Misschien kunnen we de term authentiek maar beter schrappen uit het adviesvocabulaire. Wat voor authentiek doorgaat is meestal nep.

Bron: Bert Pol. (2015). Authenticiteit is zelden wat het lijkt. Communicatievakblad C, 8, 26.

alphabet-conceptual-creativity-944773
, ,

Een morele smet wegpoetsen is vrijwel onmogelijk #ING #MeToo

/
Sommig gedrag is niet meer goed te praten. Bert Pol geeft zijn visie op de onethische kwestie omtrent het recente Tweede Kamer-optreden van de hoogste ING Risk Officer.
on the road
, ,

One for the road: een verhaal voor vrachtwagenchauffeurs

/
Het aanhouden van een gezonde leefstijl is moeilijk, zeker als je voor je werk de hele dag achter het stuur zit. Bij vrachtwagenchauffeurs komt overgewicht dan ook geregeld voor. Anniek Boeijenga promoveerde op een interessante interventiemethode voor de aanpak van deze kwestie: storytelling.