De stiefkinderen van de overheidscommunicatie

Gedragsbeïnvloeding is de laatste jaren, terecht, een hot topic. Maar gek genoeg bereiken we niet de enorme groep mensen die het meeste baat hebben bij goede overheidscommunicatie.

Bijgaand artikel gaat daar op in, alsmede op de oorzaak van die omissie. Er ligt op ons, als communicatieprofessionals,  nog heel wat nuttig werk te wachten.

Het artikel verscheen onlangs in de bundel CommTalks, 40 Thought leadersover het communicatievak van morgen. Concept & samenstelling Betteke van Ruler. AdfoBooks, 2016.

Bron: Bert Pol. (2016). Gedragsbeïnvloeding nieuwe stijl. Commtalks, 40, 88-91.

eu
,

Bert Pol in NRC: De EU als het volgende juk dat afgeworpen moet worden

/
Dat EU-landen in Oost-Europa dwars liggen is te begrijpen vanuit historisch-psychologisch perspectief. In deze NRC-gedragscolumn legt Bert Pol uit waarom.
pexels-photo-687811
, ,

Leuker hoeven we het niet te maken: de effectiviteit van serious persuasive games ontrafeld

/
Serious games zijn niet per definitie leuk. Maar waarom zijn ze zelfs minder effectief als ze wel leuk gemaakt worden? Lees het hier.