Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie (herziene druk)

Nieuwe AanpakHoe kunnen overheden en organisaties communicatie inzetten voor het veranderen van gedrag en het vergroten van kennis? Lees het in de geheel geactualiseerde editie van Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie van Bert Pol en Christine Swankhuisen (Coutinho 2013).

Met nieuwe hoofdstukken, onder meer over weerstand, effectieve campagnes en de zin en onzin van het creatief verpakken van overheidsboodschappen.

Bestel hier een exemplaar van Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie

Bron: Christine Swankhuisen en Bert Pol. (2013). Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Coutinho.

Waarden en gedrag

Wat weten we eigenlijk over de relatie tussen waarden en gedrag? Bepalen waarden ons gedrag? Of bepaalt ons gedrag onze waarden (en maken we ons achteraf wijs dat ons handelen echt wel in overeenstemming was met onze waarden)?

Hoe algemeen toegankelijk is onze (overheids)communicatie?

We staan er vaak niet bij stil dat onze eigen mogelijkheden lang niet altijd parallel lopen met die van anderen. Gelukkig zijn er voldoende manieren die helpen om slechte toegankelijkheid op te heffen.