Slimme Kilometerheffing voor Lichte Voertuigen

Voor de Vlaamse regering ontwikkelde Tabula Rasa, samen met PwC België en Vito, een advies over kilometerheffing in Vlaanderen. Het rapport, onder de titel Slimme Kilometerheffing voor Lichte Voertuigen, vindt u hieronder.

rapportbeter

Klik hier voor het adviesrapport

Doel van het project was een inventarisatie van de houding tegenover (vormen van) kilometerheffing onder de Vlaamse bevolking en belangrijke stakeholders, zoals bonden en vervoerders. We hebben onderzoek gedaan naar de basisattitude, naar de vraag of er (praktische) bezwaren zijn voor verschillende bevolkingsgroepen en mogelijke en acceptabele oplossingsrichtingen daarvoor. Voorts hebben we aangegeven hoe de (eventuele) communicatie ingericht zou moeten worden om een zorgvuldig en realistisch beeld te geven van kilometerheffing en haar consequenties, en tegelijkertijd onnodige weerstand te voorkomen.

Meer weten over dit project? Neem dan contact op met Bert Pol.

Meer publicaties

20-fenchurch-street-architecture-business-34092
,

Bert Pol in NRC: De Franse revolutie heeft ook de begeerte bevrijd

/
Nederland windt zich massaal op over beloningen van topmanagers en bestuurders. Hoe dit komt? Bert Pol verklaart dit met een interessante theorie: die van de zogenoemde 'mimetische begeerte'.
studybieb
, ,

CIW, wat bedoelen ze daar mee?

/
Communicatiewetenschap kun je zowel aan de faculteit Sociale Wetenschappen als aan de faculteit Geesteswetenschappen volgen (waar het Communicatie- en Informatiewetenschappen heet). Zit er een verschil tussen beide studies? Bert Pol zocht het uit.
eu
,

Bert Pol in NRC: De EU als het volgende juk dat afgeworpen moet worden

/
Dat EU-landen in Oost-Europa dwars liggen is te begrijpen vanuit historisch-psychologisch perspectief. In deze NRC-gedragscolumn legt Bert Pol uit waarom.