Authentiek is nep

Mensen, organisaties, producten ‘moeten’ authentiek zijn. Dat zou onze geloofwaardigheid bevorderen.

Kennelijk zijn we gevoelig voor die eis. Maar wat is hij waard? Kunnen we wel authentiek zijn? Of zijn we altijd plagiators, bewust of onbewust.

Misschien kunnen we de term authentiek maar beter schrappen uit het adviesvocabulaire. Wat voor authentiek doorgaat is meestal nep.

Bron: Bert Pol. (2015). Authenticiteit is zelden wat het lijkt. Communicatievakblad C, 8, 26.

Tabula Rasa zoekt gedragswetenschapper

Het team van Tabula Rasa zoekt een enthousiaste en gedreven gedragswetenschapper met goede adviesvaardigheden en relevante werkervaring.
Straatmarkering afstand houdenFoto Phil Nijhuis / ANP

De hulpbehoevende burger blijft onkundig over corona

De overheid bereikt ruim twee miljoen landgenoten niet. Harder schreeuwen over basisregels helpt niet. Bert Pol in de Gedragscolumn over de vergeten groep. Ook gedrag is besmettelijk.