Bekvechten aan de balie

Waarschijnlijk bent u er wel eens getuige van: ruzie bij het afrekenen over de hoogte van het te betalen bedrag. Dergelijke conflicten zijn niet bevorderlijk voor de relatie tussen organisatie en betrokken cliënt.

Er zijn – onverwachte – interventies die helpen ze te voorkomen.

Een verslag van een boeiend experiment dat we uitvoerden.

Bron: Tim de Jong, Bert Pol en Marcel de Kruijff. (2014). Bekvechten aan de balie. Tijdschrift voor diergeneeskunde, 6, 46-48.

Begrijpelijke communicatie als basisvoorwaarde voor deugdelijke burgerparticipatie

Burgerparticipatie is een taaie klus. Het is verre van eenvoudig burgers mee te krijgen wanneer het algemeen belang ten koste gaat van persoonlijke belangen.

Focus en inrichting van de communicatieafdeling

Het boeiende van het communicatievak is dat het uit zoveel verschillende componenten bestaat. De andere kant van de medaille is, dat die grote variëteit het vak compliceert.