Bekvechten aan de balie

Waarschijnlijk bent u er wel eens getuige van: ruzie bij het afrekenen over de hoogte van het te betalen bedrag. Dergelijke conflicten zijn niet bevorderlijk voor de relatie tussen organisatie en betrokken cliënt.

Er zijn – onverwachte – interventies die helpen ze te voorkomen.

Een verslag van een boeiend experiment dat we uitvoerden.

Bron: Tim de Jong, Bert Pol en Marcel de Kruijff. (2014). Bekvechten aan de balie. Tijdschrift voor diergeneeskunde, 6, 46-48.

Tegen de communicatie

Wanneer je in de boekhandel op een prominente plaats een boek ziet liggen met de titel 'Tegen de communicatie', kijk je als communicatieprofessional minimaal verrast op. Welk betoog zou zich achter die provocerende titel ontvouwen?

Bij wie ligt het risico van fouten in de voorlichting?

Als communicatieprofessionals en inhoudsverantwoordelijken het oneens zijn over de verwoording, wat gebeurt er dan als dit leidt tot een juridisch geschil?