Bekvechten aan de balie

Waarschijnlijk bent u er wel eens getuige van: ruzie bij het afrekenen over de hoogte van het te betalen bedrag. Dergelijke conflicten zijn niet bevorderlijk voor de relatie tussen organisatie en betrokken cliënt.

Er zijn – onverwachte – interventies die helpen ze te voorkomen.

Een verslag van een boeiend experiment dat we uitvoerden.

Bron: Tim de Jong, Bert Pol en Marcel de Kruijff. (2014). Bekvechten aan de balie. Tijdschrift voor diergeneeskunde, 6, 46-48.

Drukte op Schiphol, ook nu Nederland code rood heeft door een piek aan besmettingen.ANP Ramon van Flymen

Alleen bij levensgevaar passen we ons bij een pandemie aan

Laten we de corona-versoepelingen eens als een kolossaal gedragsexperiment zien. Wat leren we dan? Communicatiewetenschapper Bert Pol in de Gedragscolumn.

In gesprek met dieren. Een nieuw tijdperk in de communicatiewereld?

Willen we dieren, flora en uiteindelijk ook dingen serieus meetellen in de verdeling van rechten en zelfs besluitvorming, dan zullen we elkaar ook moeten verstaan en begrijpen.