Als u het belangrijk vindt dat een campagne effect heeft op het gedrag van burgers of consumenten, dan bent u bij Tabula Rasa aan het goede adres. Wij ontwikkelen een evidence-based strategie – gebaseerd op wat aantoonbaar werkt. Wij borgen dat dit effect behouden blijft bij de vertaling van de strategie in concrete campagne-uitingen. En we meten desgewenst de effectiviteit.
Grote overheidscampagnes en meer
Tabula Rasa ontwikkelt de strategie voor grote overheidscampagnes, zoals de Bob-campagne, NIX18 en ONderwegbenikOFFline, samen met Roorda. Voor de Federatie Medisch Specialisten en de Patiëntenfederatie Nederland ontwikkelden we de strategie voor de campagne Betere zorg begint met een goed gesprek – die vooral in ziekenhuizen en online gevoerd wordt.
Pre-testen van campagne-uitingen
Wilt u weten of uw campagne kansrijk is om het beoogde effect te bereiken? Wij testen het voor u. In een pre-test leggen we het materiaal voor aan enkele leden van de doelgroep. De manier waarop we dat doen bepalen we op basis van het specifieke doel van de materialen. Zo voorkomt u dat u met uw campagne-uitingen de plank misslaat.
Meer weten?
Het is een hardnekkig misverstand: reclame moet aandacht trekken om effectief te zijn. Zonder aandacht zou je consumenten niet kunnen overhalen om jouw product te kopen. Toch blijkt dat niet zo te zijn. Hoe dat zit? Dat vertelt Bert Pol in dit artikel in communicatievakblad C.
Meer diensten:

