Van uw communicatie kan veel afhangen. Bijvoorbeeld als u draagvlak nodig heeft voor nieuw beleid. Of als u wilt dat mensen uw product gaan kopen. Dan helpen psychologische inzichten om boodschappen zo overtuigend mogelijk te maken.
Communicatiestrategie
Wij ondersteunen uw doelen met een goed onderbouwde communicatiestrategie, gebaseerd op recente wetenschappelijke inzichten en ruime praktijkervaring. We analyseren uw vraagstuk, zorgen voor inzicht in uw doelgroepen en bepalen hoe communicatie het beste ingezet kan worden om uw doel te realiseren. Binnen uw budget – vanzelfsprekend.
Weerstand verminderen met communicatie
Nieuw beleid of interne veranderingen stuiten vaak op weerstand. Bewoners zijn tegen een renovatie omdat ze daarna huurverhoging krijgen, werknemers zien geen heil in een reorganisatie, en burgers verwerpen een politiek besluit in een referendum. Weerstand kan een project of organisatie veel schade berokkenen en tot grote vertraging leiden.
Maar weerstand is vaak goed te beperken of zelfs te voorkomen. Op basis van een evidence-based weerstandsanalyse ontwikkelen we samen met u een effectieve aanpak.
Alvast meer weten over weerstand en wat u daaraan kunt doen? Lees dan dit artikel geschreven door Bert Pol.
In de praktijk
Strategieontwikkeling en ondersteuning Stanislascollege
Het Stanislascollege heeft 6 scholen in de regio Delft. Voor een van deze scholen waren wij betrokken bij de ontwikkeling, positionering en marketing van een nieuw schoolconcept, gestoeld op wetenschappelijke inzichten dat leren beter gaat nadat je eerst intensief bewogen hebt.
De strategie is gebaseerd op een gedragsanalyse en bevatte evidence-based communicatieve interventies om zowel landelijke bekendheid te genereren als regionaal de juiste doelgroep aan te moedigen om deze nieuwe school te overwegen en zich aan te melden. Hierbij hadden we een achterstand op andere scholen omdat we maar een paar weken hadden om leerlingen die meestal al een idee hebben naar welke middelbare school te willen, deze nieuwe school serieus in overweging te laten nemen.
Het resultaat was dat in augustus 2015 het eerste ‘beweeg-vmbo’ in Europa van start ging. Dit was de opvolger van een noodlijdende school die vooral leerlingen uit achterstandswijken in Den Haag trok en kampte met een dalend leerlingenaantal. Ons doel was om minimaal 90 nieuwe leerlingen te werven. Het werden er in het eerste jaar 150, en de werving voor 2016-17 was met 190 nieuwe aanmeldingen hoger dan het aantal beschikbare plaatsen.
Meer weten?
Beter Benutten Tekstgids
Een e-book over hoe je teksten met meer impact schrijft. Deze ‘BeterBenuttentekstgids’ hebben we geschreven in opdracht van de U15. De voorbeelden gaan over het beïnvloeden van mobiliteitskeuzes. Hier gratis te downloaden.
Rapportagetechniek
Hoe schrijf je rapporten voor lezers met weinig tijd? Zie Rapportagetechniek.
Meer diensten:

