Waarom doe je dat eigenlijk zo?

In het communicatievak lopen vogels van zeer diverse pluimage rond. En met de communicatiewetenschap is het niet anders gesteld. Is dat een voordeel of een nadeel? Daarover gaat dit artikel.

De noodzaak van kennis en zelfkennis in de communicatiepraktijk

Een jubileum nodigt uit tot feest, maar ook tot reflectie. Waar staan we nu, wat zijn we opgeschoten en waar moet het heen in dit vak? Opvallend is dat we zowel in de praktijk als in de wetenschap op één punt niet  zo heel veel – eigenlijk helemaal niets – zijn opgeschoten. Dat is op het punt van samenhang.

Bron: Bert Pol. (2016). De noodzaak van kennis en zelfkennis in de communicatiepraktijk. Communicatievakblad C, 74-76.

Burger King: disruptie blijkt een kunst

In Oostenrijk heeft Burger King recent een nieuwe campagne gelanceerd om vegetarische opties onder de aandacht te brengen. Deze actie bleef internationaal niet onopgemerkt en dat kwam met name door de aanpak. 

Diep lezen

Een cruciale functie van het lezen van boeken is het ‘diep lezen’. Je zou het een combinatie van lezen en denken kunnen noemen.