De stiefkinderen van de overheidscommunicatie

Gedragsbeïnvloeding is de laatste jaren, terecht, een hot topic. Maar gek genoeg bereiken we niet de enorme groep mensen die het meeste baat hebben bij goede overheidscommunicatie.

Bijgaand artikel gaat daar op in, alsmede op de oorzaak van die omissie. Er ligt op ons, als communicatieprofessionals,  nog heel wat nuttig werk te wachten.

Het artikel verscheen onlangs in de bundel CommTalks, 40 Thought leadersover het communicatievak van morgen. Concept & samenstelling Betteke van Ruler. AdfoBooks, 2016.

Bron: Bert Pol. (2016). Gedragsbeïnvloeding nieuwe stijl. Commtalks, 40, 88-91.

twitter-facebook-together-exchange-of-information-147413 (1)
, ,

Campagnes in tijden van social media

/
We leven in tijden van social media. Maar wat is nu de plaats van de meer traditionele media? Hebben televisiecampagnes nog zin? Onderzoeksresultaten leveren interessante bevindingen op.
owl-bird-eyes-eagle-owl-86596
,

Baudets taalgebruik: authentiek of ouderwets corporaal?

/
We zijn na-apers, maar we hechten ook aan originaliteit en authenticiteit. Zeker in ons taalgebruik. De aantrekkelijkheid van Baudet zou hierdoor weleens verklaard kunnen worden.