De stiefkinderen van de overheidscommunicatie

Gedragsbeïnvloeding is de laatste jaren, terecht, een hot topic. Maar gek genoeg bereiken we niet de enorme groep mensen die het meeste baat hebben bij goede overheidscommunicatie.

Bijgaand artikel gaat daar op in, alsmede op de oorzaak van die omissie. Er ligt op ons, als communicatieprofessionals,  nog heel wat nuttig werk te wachten.

Het artikel verscheen onlangs in de bundel CommTalks, 40 Thought leadersover het communicatievak van morgen. Concept & samenstelling Betteke van Ruler. AdfoBooks, 2016.

Bron: Bert Pol. (2016). Gedragsbeïnvloeding nieuwe stijl. Commtalks, 40, 88-91.

Burger King: disruptie blijkt een kunst

In Oostenrijk heeft Burger King recent een nieuwe campagne gelanceerd om vegetarische opties onder de aandacht te brengen. Deze actie bleef internationaal niet onopgemerkt en dat kwam met name door de aanpak. 

Diep lezen

Een cruciale functie van het lezen van boeken is het ‘diep lezen’. Je zou het een combinatie van lezen en denken kunnen noemen.