Goed onderzoek is niet per se het goede onderzoek

Dit artikel gaat in op de mogelijkheden en de valkuilen van enkele veelgebruikte vormen van onderzoek. Het werd op verzoek geschreven: in de praktijk blijken (communicatie)professionals het nogal eens lastig te vinden te beoordelen welk type onderzoek het best past bij hun vraagstelling. En om te bepalen welke conclusies zij aan de uitkomsten mogen verbinden.

Bron: Bert Pol. (2015). Goed onderzoek is niet per se het goede onderzoek en vice versa. Communicatievakblad C, 26-28.

Tegen de communicatie

Wanneer je in de boekhandel op een prominente plaats een boek ziet liggen met de titel 'Tegen de communicatie', kijk je als communicatieprofessional minimaal verrast op. Welk betoog zou zich achter die provocerende titel ontvouwen?

Bij wie ligt het risico van fouten in de voorlichting?

Als communicatieprofessionals en inhoudsverantwoordelijken het oneens zijn over de verwoording, wat gebeurt er dan als dit leidt tot een juridisch geschil?