Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie (herziene druk)

Nieuwe AanpakHoe kunnen overheden en organisaties communicatie inzetten voor het veranderen van gedrag en het vergroten van kennis? Lees het in de geheel geactualiseerde editie van Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie van Bert Pol en Christine Swankhuisen (Coutinho 2013).

Met nieuwe hoofdstukken, onder meer over weerstand, effectieve campagnes en de zin en onzin van het creatief verpakken van overheidsboodschappen.

Bestel hier een exemplaar van Nieuwe Aanpak in overheidscommunicatie

Bron: Christine Swankhuisen en Bert Pol. (2013). Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie. Coutinho.

Effecten van interventies bescheiden en onvoorspelbaar

Hans Hoeken, hoogleraar in Utrecht bestudeerde met zijn collega Daniel O’Keefe van Northwestern University in de VS de uitkomsten van dertig meta-analyses van artikelen over de effecten van beïnvloedingstechnieken in teksten.

Lees maar, er staat niet wat er staat.

Taal, communicatie, maakt informatieoverdracht en dialoog mogelijk, maar ook het zand strooien in de ogen van de gespreksgenoot, toehoorder of lezer. Ook nu kent de communicatieprofessie beide kanten van de medaille.