Op het verkeerde spoor

Niet alleen de inzichten in overheidscommunicatie zijn de laatste tien jaar ingrijpend veranderd, maar ook die over haar commerciële tegenhanger, de marketingcommunicatie.

Bert Pol over de (vermeende) functie van aandacht, creativiteit en herinnering voor de effectiviteit van reclame voor commerciële producten.

Bron: Bert Pol. (2014). 50 jaar op het verkeerde spoor. Communicatievakblad C, 26-28.

Drukte op Schiphol, ook nu Nederland code rood heeft door een piek aan besmettingen.ANP Ramon van Flymen

Alleen bij levensgevaar passen we ons bij een pandemie aan

Laten we de corona-versoepelingen eens als een kolossaal gedragsexperiment zien. Wat leren we dan? Communicatiewetenschapper Bert Pol in de Gedragscolumn.

In gesprek met dieren. Een nieuw tijdperk in de communicatiewereld?

Willen we dieren, flora en uiteindelijk ook dingen serieus meetellen in de verdeling van rechten en zelfs besluitvorming, dan zullen we elkaar ook moeten verstaan en begrijpen.